Aluevaltuusto sai maanantai-illan kokouksensa aluksi viranhaltijoilta katsauksen järjestämisvastuun siirtymiseen liittyneistä tapahtumista. Viranhaltijoiden kertoman perusteella niin palkanmaksu kuin palveluiden siirto on onnistunut pääsääntöisesti hyvin.
Hyvinvointialuejohtaja Marina Erhola kertoi, että siirrosta johtuvia sekaannuksia varten johtoryhmä on ollut valmiudessa vuorokauden ympäri kaikkina viikonpäivinä. Palkanmaksun varmistamiseksi joulukuussa oli perustettu työryhmä, jota Erhola nimitti ’’nyrkiksi’’. Nyrkin tarkoitus oli ratkaista pulmia, kun tilanne näytti siltä että palkanmaksussa saattaisi tulla tammikuussa ongelmia.
Konsernipalvelujohtaja Juhani Sand avasi lisää palkanmaksuun liittyneitä tapahtumia. Loppuvuodesta huoli palkanmaksun onnistumisesta oli noussut esille, mutta yhteistyöllä hallinnonalojen ja tukipalveluyhtiöiden kanssa asioita saatiin kuitenkin ratkottua niin, että palkanmaksu onnistui suurimmaksi osaksi hyvin.
– Tiistain, keskiviikon tietämillä kun palkkanauhat olivat omasta verkkopankista tarkastettavissa noin 1,5 prosentilla 16 000:sta oli epäselvyyttä tai virheitä palkassa, mutta paljon saatiin korjattua ennen perjantain palkanmaksatuksen sulkeutumisaikaa.
Myöhemmin tulleita huomautuksia on Sandin mukaan saatu korjattua maanantain aikana.
Tukipalveluista vastaava Pekka Erola kertoi, että palvelut ovat toimineet pääosin hyvin. Esimerkiksi alun jälkeen puhelinpalvelun vastausaika on ollut alle 15 sekuntia ja nk. soteluurissa eli soteasioiden informoinnissa keskimääräinen jonotusaika on ollut noin minuutin. Takaisin soittojärjestelmän viasta johtuen tapahtunut ruuhkautuminen on hänen mukaansa nyt saatu suurimmilta osin purettua.
– Aika uskomattoman nopeasti henkilöstö on saanut sitä purettua, Erola totesi.
Lisää aiheesta voit lukea Demokraatin artikkelista.
Jaa tämä artikkeli