Puheenjohtajan uudenvuoden terveiset

Vuosi 2021 on ollut monella tavalla historiallisen haastava puolueille ja järjestöille. Korona on vaikuttanut yhteiskuntaan ja toimintaan laajasti. Kokoontumisrajoitukset, ihmisten huoli ja sairastumisen pelko on muokannut meitä ihmisinä ja toimijoina. Haluan kuitenkin aina nähdä myös asioiden valoisan puolen. Tänä haastavana vuonna olemme oppineet toimimaan uusilla tavoilla, jotka ovat osaltaan luoneet uusia mahdollisuuksia ja joustavuutta. Olemme ehkä ymmärtäneet toisiamme paremmin ja etäisyyksistä huolimatta lähentyneet monin tavoin.

Koska korona on ollut mediassa läsnä päivittäin, on politiikan saralla paljon tapahtunutta jäänyt vähemmälle huomiolle. Maan hallitus ja eduskunta ovat kantaneet vastuunsa ja tehneet työnsä mallikkaasti. Suurimpana onnistumisena nostan sote-uudistuksen, joka muodostaa meille uuden hallinnon vaalien kautta aivan muutamien viikkojen päästä. Puolueena meillä on näytön paikka, sillä ihmisten hyvinvointi on aina ollut meille sydämen asia.

Otetaan uusi vuosi toiveikkaana ja luottavaisin mielin vastaan. Hoidetaan aluevaalit voitollisesti ja lähdetään valmistautumaan kohti eduskuntavaaleja.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Roope Lehto
Pirkanmaan SDP:n puheenjohtaja