Piirikokous Pälkäneellä

Puoluehallituksen jäsen, aluevaltuustoryhmän 1. varapuheenjohtaja Taru Tolvanen, toiminnanjohtaja Harri Sandell ja piirin puheenjohtaja Roope Lehto kiittivät ja kukittivat keväällä 2023 eduskunnan jättävän Jukka Gustafssonin. Taustalla kokouksen puheenjohtajana toiminut Erkki Aho.

Pirkanmaan Sosialidemokraattien piirikokous järjestettiin lauantaina 26. marraskuuta Pälkäneellä. Viihtyisän miljöön kokoukselle tarjosi Epaalan Anselmin juhlatilat.

Kokouksessa hyväksyttiin talousarvio ja toimintasuunnitelma vuodelle 2023 sekä käännettiin katse kohti kevään eduskuntavaalien voittamista. Kokouksen puheenjohtaja toimi pitkäaikainen pälkäneläisaktiivi Erkki Aho.

Tervehdyksen kokoukselle toi Pälkäneen kunnanjohtaja Pauliina Pikka, Pirkanmaan Demarinaisten Tuula Petäkoski-Hult ja poliittisen tilannekatsauksen alusti – näillä näkymin viimeistä kertaa kansanedustajan roolissa – Jukka Gustafsson.

Pirkanmaan hyvinvointialueen kuulumisista kokoukselle kertoi aluevaltuustoryhmän 1. varapuheenjohtaja Taru Tolvanen. Tolvanen toi esille aluehallinnon ajankohtaiset asiat; strategian, valiokuntien työjärjestyksen ja talousarvion, joista aluevaltuusto päättää kokouksessaan 5.12. Hän muistutti myös, että aluevaltuustoryhmä pitää tärkeänä kunnallisjärjestöjen kanssa tehtävää yhteistyötä ja yhteistapahtumia, joissa aluetason päättäjiä ja asioita tehdään tutummaksi hyvinvointialueen asukkaille.