Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Kansalaisilla on oikeus tietää, miten veronmaksajien etua ja rahoja on Finavian johdannaistapauksessa vaalittu ministeri Bernerin toimesta. Valitettavasti Berner ei pystynyt antamaan tänään tyhjentävää selvitystä. Ministerin luottamuksesta äänestetään perjantaina eduskunnassa. Mitä mieltä sinä olet tapauksesta?Sosialidemokraatit SDP

SDP:n eduskuntaryhmä esittää liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerille (kesk.) epäluottamusta. Bernerin asemasta äänestetään eduskunnassa perjantaina.Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Kansalaisten oikeustajuun ei käy että ministeri Berner ei halunnut laittaa vastuuseen ketään n30 milj€ valtiolle aiheutuneet tappiot, miksi?

Sanna Marinshared tweet on Twitter

Melkoista tämä kansanedustajan työ, kun ihmiset laittavat sähköpostilla itsemurhauhkauksia. Se taitaa olla huomenna soitto poliisille.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Lainsäädännön laadukas valmistelu tarvitsee riittävästi resursseja, aikaa ja tilaa sekä vaativa ministeriö johtoon kokopäiväisen ministerin

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Pääministeri esittää että kansanedustajille lain laatimiskursseja, lain valmistelu on kuitenkin ministeriöiden ja hallituksen tehtävä

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Lainsäädännön taso ei ole uusi ongelma. Uutta minulle oli laki, jossa vaikuttavuusarvio on linkin takana ja linkin lähde maksumuurin takana.

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä teki Sipilän hallitukselle kolme konkreettista ehdotusta tänään eduskunnassa käydyssä keskustelussa lainvalmistelun laadusta: 1.Antakaa lainvalmistelulle sen edellyttämät resurssit. Aloittakaa nimittämällä hallitukseen kokopäiväinen oikeusministeri. 2.Antakaa lainvalmistelulle tilaa ja säästäkää poliittinen ohjaus niihin kohtiin, joihin se kuuluu. Ministeriöissä on hyvin asiantuntevia ja päteviä ihmisiä tekemässä lainvalmistelua. Heitä ei tarvitse mikromanageroida. 3.Antakaa lainvalmisteluprosessille se aika, mikä hyvän lainsäädännön valmisteluun kuuluu. Laatu ei ole sellainen asia, mistä voidaan tinkiä poliittisen kiireen takia.Sosialidemokraatit SDP

Roope Lehto