Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Hallituksen on vaikea enää kritisoida isoa ja pahaa EU-mörköä, kun Suomi jättää suosiolla käyttämättä omaa liikkumavaraa lainsäädännössä.

Maarit Feldt-Rantashared image on Instagram

Aurinko paistaa ja lunta sataa! Raaseporissa ei kylmä haittaa eikä vähästä hätkähdetä. Vaaleissa sosialidemokraateille 29.5% äänistä ja hyvät fiilikset. Sauna lämpiää ja yhteishenki korkealla. Tästä tämä lähtee. - Solen skiner och det snöar. Vi är söta men inte av socker. Socialdemokraterna fick hela 29.5% av rösterna i Raseborg, vi tackar. Bastun är varm, fiilisen på toppen och gänget på gång. Nu kör vi. #raasepori #raseborg #pidetäänkaikkimukana #allaskamedmaaritfeldtranta

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Syyspiirikokouksen päätöksiä

Pirkanmaan Sosialidemokraattien syyspiirikokous pidettiin lauantaina 17.11.2012 Tampereen Työväetalossa. Piirikokouksessa hyväksyttiin toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2013. Kokouksessa valittiin myös piirihallituksen jäsenet sekä hyväksyttiin julkilausuma
Piirihallituksen jäseniksi valittiin Salla Bister, Akaasta, Pentti Herranen Tampereelta, Hanna Laine Kangasalta (uusi), Kai Lindroos Mänttä-Vilppulasta, Sanna Marin Tampereelta, Juha-Pekka Mattila Pirkkalasta, Marita Nieminen Hämeenkyröstä (uusi), Ilmari Nurminen Sastamalasta (uusi), Kimmo Surkka Valkeakoskelta, Esko Vatanen Tampereelta sekä Virpi Ylitalo Ruovedeltä.

Puheenjohtajina jatkavat Roope Lehto ja varapuheenjohtaja Kirsi Nurmio, joiden toimikausi on 2012-2013.

* * * * * *
Piirikokouksen julkilausuma:

Kiitämme äänestäjiä luottamuksesta. Pirkanmaalla sosialidemokraatit voittivat kunnallisvaalit lisäten kannatustaan. Haluamme olla luottamuksen arvoisia ja toimimme kunnissa työn ja oikeudenmukaisuuden periaatteita eteenpäin vieden.

Pirkanmaan sosialidemokraatit tulevat osaltaan innostamaan ihmisiä kansalaiskeskusteluun ja tarjoamaan aitoja mahdollisuuksia vaikuttaa päätöksentekoon kunnissa. On tärkeää, että kuntalaiset kokevat, että äänestämisellä on merkitystä ja sen kautta vaikutetaan asioihin. Myös muita suoria vaikutuskanavia on lisättävä, näistä yhtenä esimerkkinä kansalaisten ryhmäkanne. Muun muassa Talvivaaran tapaus osoittaa, että ryhmäkanteelle on suuri tarve.

Pirkanmaan sosialidemokraatit ovat tyytyväisiä siihen, että SDP:n tavoitteet etenivät kuntauudistuksessa. Pakkoliitoksia ei tehdä ja julkisen palvelutuotannon asema turvataan.

Merkittävää on, että ratkaisussa mahdollistettiin myös alueemme sosialidemokraattien tavoite siitä, että Tampereen seudulle annetaan mahdollisuus omien seudullisten yhteistyöratkaisujen edistämiseen.

Pirkanmaan sosialidemokraatit ovat huolissaan heikkenevistä työllisyysnäkymistä. Alueellamme on ollut takaiskuja ja henkilöstön vähennyksiä monin paikoin. Valtion ja kuntien on tehtävä kaikkensa uusien työpaikkojen synnyttämiseksi, mm. pienyritysten työllistämistä tukemalla. Myös työttömien toimeentulo on turvattava.

Nuoria ei saa jättää yksin. Valtakunnallisesti toteutetaan ensi vuoden alusta nuorisotakuu, jonka myötä kaikille nuorille taataan työ-, harjoittelu- tai koulutuspaikka. Parhaimmillaan nuorisotakuu edesauttaa nuoria pysyvään työpaikkaan.

Pirkanmaan sosialidemokraatit vaativat, että kaikkiin kuntiin on saatava nuorisotakuuohjelma. Sitoudumme siihen, että kaikissa alueemme kunnissa valtuutettumme edistävät tätä tavoitetta.