Miapetra Kumpula-Natrishared video on Instagram

No nyt... on pikkuisen yleissivistys koetuksella, kun EU60 vuotisjuhlien Digital Day illallisella aivotutkijan puhe ja vieruskaveri Sveitsin supertietokonen (supercomputing) johtaja... päivän puheeni "miten tytöistä tekniikan osaajia". Nyt samassa pöydässä italialainen kiva teollisuuspomo, tuntee Pohjanmaan, koska ostivat Finn-Powerin, Pohjanmaa rocks!miapetrakumpula

Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Iso kiitos kaikille ihmisille ja yhdistyksille, jotka tekevät tärkeää vapaaehtoistyötä. Olemme iloisia ja ylpeitä Raaseporin aktiivisista yhdistyksistä. Talkootyö kunniaan! - Stort tack till alla människor och föreningar, som gör ett jätteviktigt arbete. Vi är glada och stolta för den aktivitet som finns i Raseborg. Talkoandan till heders! #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #raseborg #raasepori #kommunalvalet #kuntavaalit @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDP:n vaaliohjelma löytyy nettisivuiltamme suomen lisäksi kurdiksi, arabiaksi, somaliksi, venäjäksi, englanniksi, saameksi, ruotsiksi sekä selkosuomeksi. Voit klikata eri kieliversiot auki sivun ylälaidasta. Let's keep everyone aboard - Ucodee Bani’aadamnimada - Отдайте свой голос за гуманность!Sosialidemokraatit SDP

Tytti Tuppurainenshared tweet on Twitter

Jo epäilys, että pääministeri painostaa tiedotusvälinettä ja siihen taivutaan, on vakava. Ja nyt siitä on JSN:n langettava päätös. Very bad.

SDPshared image on Instagram

Eduskunnan oppositiopuolueet jättävät hallitukselle välikysymyksen hallituksen sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksesta. Oppositiopuolueet muistuttavat kysymyksessään, että he ovat sitoutuneet toteuttamaan maassamme sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksen, jolla hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen ja erojen kaventaminen, peruspalvelujen vahvistaminen sekä palvelujen yhdenvertainen saatavuus turvataan. Puolueiden mukaan ongelmallista on, että maan hallitus on itse kaikkein vähiten sitoutunut näihin tavoitteisiin omassa versiossaan soteuudistuksesta. #välikysymys #sote #soteuudistus #hallitus #oppositio #sdpsosialidemokraatit

Eduskunnan oppositiopuolueet jättävät hallitukselle välikysymyksen hallituksen sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksesta. Oppositiopuolueet muistuttavat kysymyksessään, että he ovat sitoutuneet toteuttamaan maassamme sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksen, jolla hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen ja erojen kaventaminen, peruspalvelujen vahvistaminen sekä palvelujen yhdenvertainen saatavuus turvataan. Puolueiden mukaan ongelmallista on, että maan hallitus on itse kaikkein vähiten sitoutunut näihin tavoitteisiin omassa versiossaan soteuudistuksesta.Sosialidemokraatit SDP

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Ennen kirottiin hankkeita, nykyään ihaillaan kokeiluja. Löydettäisiinkö keino, jossa hyviä tuloksia tekevät ideat oikeasti jäisivät elämään

– Toimenpideohjelmassa erityistä huomiota tulisi kiinnittää ikääntyneiden naisten ja pieniä työeläkkeitä saavien asemaan. Osana kokonaisuutta tulisi selvittää mm. vaihtoehdot kansaneläkkeen tasokorotuksen tekemiseksi ja verotuksen muuttamiseksi sekä eläkkeensaajien asumistuen, palvelujen ja palvelumaksujen vaikutus. Ohjelma tulisi tuoda eduskunnan käsittelyyn selontekona syksyllä 2017, Eloranta sanoo.Sosialidemokraatit SDP

Maarit Feldt-Rantashared tweet on Twitter

Vaalijulisteet tullet katukuvaan. Muistan ekat ekvaalini 2003. Poikani Kalle soitti välkältä: "Äiti, käytiin Alfin kanssa 😘 sun julistetta!"

Syyspiirikokouksen päätöksiä

Pirkanmaan Sosialidemokraattien syyspiirikokous pidettiin lauantaina 17.11.2012 Tampereen Työväetalossa. Piirikokouksessa hyväksyttiin toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2013. Kokouksessa valittiin myös piirihallituksen jäsenet sekä hyväksyttiin julkilausuma
Piirihallituksen jäseniksi valittiin Salla Bister, Akaasta, Pentti Herranen Tampereelta, Hanna Laine Kangasalta (uusi), Kai Lindroos Mänttä-Vilppulasta, Sanna Marin Tampereelta, Juha-Pekka Mattila Pirkkalasta, Marita Nieminen Hämeenkyröstä (uusi), Ilmari Nurminen Sastamalasta (uusi), Kimmo Surkka Valkeakoskelta, Esko Vatanen Tampereelta sekä Virpi Ylitalo Ruovedeltä.

Puheenjohtajina jatkavat Roope Lehto ja varapuheenjohtaja Kirsi Nurmio, joiden toimikausi on 2012-2013.

* * * * * *
Piirikokouksen julkilausuma:

Kiitämme äänestäjiä luottamuksesta. Pirkanmaalla sosialidemokraatit voittivat kunnallisvaalit lisäten kannatustaan. Haluamme olla luottamuksen arvoisia ja toimimme kunnissa työn ja oikeudenmukaisuuden periaatteita eteenpäin vieden.

Pirkanmaan sosialidemokraatit tulevat osaltaan innostamaan ihmisiä kansalaiskeskusteluun ja tarjoamaan aitoja mahdollisuuksia vaikuttaa päätöksentekoon kunnissa. On tärkeää, että kuntalaiset kokevat, että äänestämisellä on merkitystä ja sen kautta vaikutetaan asioihin. Myös muita suoria vaikutuskanavia on lisättävä, näistä yhtenä esimerkkinä kansalaisten ryhmäkanne. Muun muassa Talvivaaran tapaus osoittaa, että ryhmäkanteelle on suuri tarve.

Pirkanmaan sosialidemokraatit ovat tyytyväisiä siihen, että SDP:n tavoitteet etenivät kuntauudistuksessa. Pakkoliitoksia ei tehdä ja julkisen palvelutuotannon asema turvataan.

Merkittävää on, että ratkaisussa mahdollistettiin myös alueemme sosialidemokraattien tavoite siitä, että Tampereen seudulle annetaan mahdollisuus omien seudullisten yhteistyöratkaisujen edistämiseen.

Pirkanmaan sosialidemokraatit ovat huolissaan heikkenevistä työllisyysnäkymistä. Alueellamme on ollut takaiskuja ja henkilöstön vähennyksiä monin paikoin. Valtion ja kuntien on tehtävä kaikkensa uusien työpaikkojen synnyttämiseksi, mm. pienyritysten työllistämistä tukemalla. Myös työttömien toimeentulo on turvattava.

Nuoria ei saa jättää yksin. Valtakunnallisesti toteutetaan ensi vuoden alusta nuorisotakuu, jonka myötä kaikille nuorille taataan työ-, harjoittelu- tai koulutuspaikka. Parhaimmillaan nuorisotakuu edesauttaa nuoria pysyvään työpaikkaan.

Pirkanmaan sosialidemokraatit vaativat, että kaikkiin kuntiin on saatava nuorisotakuuohjelma. Sitoudumme siihen, että kaikissa alueemme kunnissa valtuutettumme edistävät tätä tavoitetta.