Syyspiirikokouksen päätöksiä

Pirkanmaan Sosialidemokraatit pitivät lauantaina 19.11.2011 syyspiirikokouksensa Tampereella. Kokouksessa valittiin piirin puheenjohtajaksi Roope Lehto Nokialta ja varapuheenjohtajaksi valittiin Kirsi Nurmio Tampereelta.

Piirihallituksen jäseniksi valittiin Salla Bister Akaasta (uusi), Pentti Herranen Tampereelta, Riikka Kivelä Lempäälästä, Kai Lindroos Mänttä-Vilppulasta, Sanna Marin Tampereelta, Juha-Pekka Mattila Pirkkalasta (uusi), Jaana Männikkö Parkanosta, Aatto Salo Sastamalasta, Kimmo Surkka Valkeakoskelta (uusi), Esko Vatanen Tampereelta sekä Virpi Ylitalo Ruovedeltä (uusi)

Piirikokouksen julkilausuma:

LIPPOSESTA PRESIDENTTI

Presidentinvaaleihin on aikaa kaksi kuukautta. Pirkanmaan sosialidemokraatit kutsuvat kaikki työn, oikeudenmukaisuuden, kansainvälisyyden ja demokratian arvot jakavat kansalaiset mukaan vaalityöhön tekemään Paavo Lipposesta presidenttiä. Paavo Lipposella on aitoa kansainvälistä vaikutusvaltaa, uskoa demokratiaan ja rohkeutta johtaa arvokeskustelua avoimesti kansan edessä.

Pirkanmaan hätäkeskus on säilytettävä

Pirkanmaan sosialidemokraatit vaativat, että Pirkanmaan hätäkeskus on säilytettävä. Tampereen puolesta puhuu mm. keskeinen sijainti, synergiaedut esimerkiksi poliisien ammattikorkeakoulutuksen kanssa sekä osaava henkilökunta. Pirkanmaan sairaanhoitopiirin alueelle tullaan myös sijoittamaan pelastushelikopteri. Toimivaa järjestelmää ei saa ajaa alas eikä koko Sisä-Suomea voida jättää ilman hätäkeskusyksikköä. Tällä viikolla sovittu hätäkeskusuudistuksen arviointi on toteutettava pikaisesti.

Ei kuntien pakkoliitoksille

Sosialidemokraattien piirikokouksen mukaan kuntauudistuksessa on kyse kuntien elinvoimaisuuden turvaamisesta, kuntalaisten hyvinvoinnista ja laadukkaista peruspalveluista. Mahdolliset kuntaliitokset syntyvät vapaaehtoisen ja luontevan yhteistyön pohjalta. Kuntaliitoksia ei saa tehdä pakolla.