Miapetra Kumpula-Natrishared video on Instagram

No nyt... on pikkuisen yleissivistys koetuksella, kun EU60 vuotisjuhlien Digital Day illallisella aivotutkijan puhe ja vieruskaveri Sveitsin supertietokonen (supercomputing) johtaja... päivän puheeni "miten tytöistä tekniikan osaajia". Nyt samassa pöydässä italialainen kiva teollisuuspomo, tuntee Pohjanmaan, koska ostivat Finn-Powerin, Pohjanmaa rocks!miapetrakumpula

Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Iso kiitos kaikille ihmisille ja yhdistyksille, jotka tekevät tärkeää vapaaehtoistyötä. Olemme iloisia ja ylpeitä Raaseporin aktiivisista yhdistyksistä. Talkootyö kunniaan! - Stort tack till alla människor och föreningar, som gör ett jätteviktigt arbete. Vi är glada och stolta för den aktivitet som finns i Raseborg. Talkoandan till heders! #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #raseborg #raasepori #kommunalvalet #kuntavaalit @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDP:n vaaliohjelma löytyy nettisivuiltamme suomen lisäksi kurdiksi, arabiaksi, somaliksi, venäjäksi, englanniksi, saameksi, ruotsiksi sekä selkosuomeksi. Voit klikata eri kieliversiot auki sivun ylälaidasta. Let's keep everyone aboard - Ucodee Bani’aadamnimada - Отдайте свой голос за гуманность!Sosialidemokraatit SDP

Tytti Tuppurainenshared tweet on Twitter

Jo epäilys, että pääministeri painostaa tiedotusvälinettä ja siihen taivutaan, on vakava. Ja nyt siitä on JSN:n langettava päätös. Very bad.

SDPshared image on Instagram

Eduskunnan oppositiopuolueet jättävät hallitukselle välikysymyksen hallituksen sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksesta. Oppositiopuolueet muistuttavat kysymyksessään, että he ovat sitoutuneet toteuttamaan maassamme sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksen, jolla hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen ja erojen kaventaminen, peruspalvelujen vahvistaminen sekä palvelujen yhdenvertainen saatavuus turvataan. Puolueiden mukaan ongelmallista on, että maan hallitus on itse kaikkein vähiten sitoutunut näihin tavoitteisiin omassa versiossaan soteuudistuksesta. #välikysymys #sote #soteuudistus #hallitus #oppositio #sdpsosialidemokraatit

Eduskunnan oppositiopuolueet jättävät hallitukselle välikysymyksen hallituksen sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksesta. Oppositiopuolueet muistuttavat kysymyksessään, että he ovat sitoutuneet toteuttamaan maassamme sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksen, jolla hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen ja erojen kaventaminen, peruspalvelujen vahvistaminen sekä palvelujen yhdenvertainen saatavuus turvataan. Puolueiden mukaan ongelmallista on, että maan hallitus on itse kaikkein vähiten sitoutunut näihin tavoitteisiin omassa versiossaan soteuudistuksesta.Sosialidemokraatit SDP

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Ennen kirottiin hankkeita, nykyään ihaillaan kokeiluja. Löydettäisiinkö keino, jossa hyviä tuloksia tekevät ideat oikeasti jäisivät elämään

– Toimenpideohjelmassa erityistä huomiota tulisi kiinnittää ikääntyneiden naisten ja pieniä työeläkkeitä saavien asemaan. Osana kokonaisuutta tulisi selvittää mm. vaihtoehdot kansaneläkkeen tasokorotuksen tekemiseksi ja verotuksen muuttamiseksi sekä eläkkeensaajien asumistuen, palvelujen ja palvelumaksujen vaikutus. Ohjelma tulisi tuoda eduskunnan käsittelyyn selontekona syksyllä 2017, Eloranta sanoo.Sosialidemokraatit SDP

Maarit Feldt-Rantashared tweet on Twitter

Vaalijulisteet tullet katukuvaan. Muistan ekat ekvaalini 2003. Poikani Kalle soitti välkältä: "Äiti, käytiin Alfin kanssa 😘 sun julistetta!"

Pirkanmaan Vappu

Pirkanmaalla Vappua vietetetään useilla paikkakunnilla. Katso alta kattava tapahtumalista ja lähde mukaan!

Keskiviikkona 30.4.

Ylöjärvi
Aaton Vappujuhlat klo 18.30 ravintola Keitaassa, Asemantie 4
Puheen pitää kansanedustaja Jukka Gustafsson. Vappuaaton päivällinen 15 euroa.
Ilmoittautumiset Kaija Järvinen puh. 050 912 9045, kaija.jarvinen@kolumbus.fi
Järj. Ylöjärven Sos. dem. kunnallisjärjestö

Torstaina 1.5.

Akaa

Kylmäkoski:
Lipunnosto työväentalolla klo 9. Muistotilaisuus vakaumuksensa puolesta taistelleiden muistomerkillä. Puhe Matti Hautamäki, kahvit työväentalolla

Viiala:
Kitula klo 9, muistotilaisuus vakaumuksensa puolesta kaatuneiden haudalla. Puhe Saija Roininen

Toijala:
Riihiniemen muistotilaisuus klo 10. Työväenjärjestöjen yhteinen muistotilaisuus vakaumuksensa puolesta kaatuneiden haudalla. Seppeleenlasku, puhe Hannu Sironen

Vappukulkue järjestäytyy ympyrätalolla klo 10.50. Kulkue lähtee klo 11.15. Kulkueeseen tarvitaan airueita ja runsaasti marssijoita

Vappujuhla Toijalan torilla klo 11.30

Hämeenkyrö

Hämeenkyrön Sosialidemokraattien 110-vuotisjuhlat klo 15.00
Hälläpirtti, Alasentie 26 Kyröskoski. Juhlapuhujana valtiovarainministeri Jutta Urpilainen

Ikaalinen
Perinteinen Vapputilaisuus vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkillä Ikaalisten eteläisellä hautausmaalla klo 10. Puhujina kansanedustaja Hanna Tainio ja valt. Sari Haukipää Hämeenkyröstä. Tilaisuuden jälkeen kokoontuminen Ruusukontille.

Järj. Ikaalisten sos.dem. kj. Vasemmistoliitto ja SAK:n Ik. paik.järj.

Kangasala
Vappukulkue klo 9.00 Säästökeskukselta Punaisten muistomerkille.
Vappujuhla yhdessä Vasemmistoliiton kanssa Suoraman Työväentalolla klo 15.00 alkaen.
Juhlapuhujana Jukka Gustafsson.

Lempäälä
Vappuaamu klo 9.00 Ämmänristinmäellä Punaisten muistomerkillä. Lippukulkue järjestäytyy klo 8.45. Puhujana Tuula Petäkoski-Hult.

Mänttä-Vilppula
Vappukonsertti klo 16, kahvit klo 15 Koulukeskuksen liikuntasalilla. Vappupuheen pitää eduskuntavaaliehdokas Kai Lindroos.

Konsertissa soittaa Mäntän Työväenyhdistyksen ja Jämsänjokilaakson yhdistetty soittokunta.

Nokia

Vappujuhla Pirkkalaistorilla klo 13. Juhlapuhujana valtionvarainministeri Jutta Urpilainen.​Tervehdyspuhe Marko Asell. Esiintyy Nokian Työväenmieskuoro, Torvisoittokunta Oktaavi

Järj. Nokian Demarit

Sastamala
Käynnit toverihaudoilla klo 9.00 Karkku, Kiikka, Mouhijärvi ja Roismala ja klo 9.30 Keikyä.

Vappujuhla Vammalan Seukulla klo 15.00. Juhlapuhujana Raideammattilaisten liiton puheenjohtaja Vesa Mauriala.

Tampereen Vappujuhlat
Marssin järjestäytyminen Murtokadulla klo 11.00. Juhla Jugend-torilla klo 12.00.
Juhlapuhujana valtiovarainministeri Jutta Urpilainen. Toinen juhlapuhe Sinikka Torkkola.

* * *

Kaiken kansan Vapputori

Koko perheen tapahtuma Väinö Linnan aukiolla klo 13.30-15.30
Esiintymässä ska-yhtye VOIMARYHMÄ sekä taikuri-jonglööri Jani Suihkonen.
Vappuväen seassa viihdyttää Riesa-pelle. Temppuradan ja Halisko- maskottinsa torille tuo Työväen Urheiluliitto.
järj. Demarinuorten, SAK Nuorten ja Vasemmistonuorten paikallisjärjestöt

* * *

Työväenmuseo Werstaan vappu klo 13-16. Elämyskierroksia, retrorintanappipaja, vappukukkatyöpaja ja paljon muuta.

Lisätiedot www.werstas.fi

Punkalaidun

Perinteinen vappujuhla.  Klo 12  työväenjärjestöjen yhteinen kukkienlasku- ja puhetilaisuus punaisten haudalla. Puhujana Timo Rautanen.

Klo 13 Koskioisten työväentalolla puhe- ja keskustelutilaisuus kahvitarjoiluineen. Puhujana kansanedustajaehdokas Ilmari Nurminen.

Urjala

klo 12 Urjalan työväentalon 100-vuotisjuhlia. Juhlapuhujana kansanedustaja Jukka Gustafsson.
Kemut alkaa ruokailulla ja ohjelmallinen osuus alkaa klo 13.

Valkeakoski

Koko Koskin työväen Vappujuhla Myllysaaren piha-alueella klo 12.
Vappumarssi (kokoontuminen Kino Sammon eteen klo 11.45.)  Juhlaesiintyjänä The Alleyway Wolves. Vappupuhe  Jukka Varonen. Tietoiskut Sari Pulla ja Minna-Maria Solanterä. Kulttuuripaja Jylhävaaran kahvila & kakkupuffet klo 11 – 17.

Vesilahti
Marjamäki klo 9.00. Puhujuna piirihallituksen jäsen Esko Vatanen.