Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Hallituksen on vaikea enää kritisoida isoa ja pahaa EU-mörköä, kun Suomi jättää suosiolla käyttämättä omaa liikkumavaraa lainsäädännössä.

Maarit Feldt-Rantashared image on Instagram

Aurinko paistaa ja lunta sataa! Raaseporissa ei kylmä haittaa eikä vähästä hätkähdetä. Vaaleissa sosialidemokraateille 29.5% äänistä ja hyvät fiilikset. Sauna lämpiää ja yhteishenki korkealla. Tästä tämä lähtee. - Solen skiner och det snöar. Vi är söta men inte av socker. Socialdemokraterna fick hela 29.5% av rösterna i Raseborg, vi tackar. Bastun är varm, fiilisen på toppen och gänget på gång. Nu kör vi. #raasepori #raseborg #pidetäänkaikkimukana #allaskamedmaaritfeldtranta

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Piirihallitus: Tampereen lastensairaalalle valtion tukea

Pirkanmaan Sosialidemokraatit vaativat valtiota osallistumaan Tampereen yliopistollisen lasten- ja nuorten sairaalan tukemiseen. Helsingin lastensairaalan ohella myös Tampereelle ollaan rakentamassa uutta lasten ja nuorten sairaalaa. Valtio on osallistumassa Helsingin lastensairaalan rakentamiskustannuksiin merkittävällä tavalla. Tasapuolisuuden vuoksi Tampereen lastensairaala on myös tukensa ansainnut.

Taysin sairaala rakennetaan alle 18-vuotiaiden vaativaa erikoissairaanhoitoa varten. Tays myy omistajakuntiensa ulkopuolelle erityisesti lastenkirurgiaa, lasten hematologiaa, perinnöllisyyslääketiedettä, lastenneurologiaa sekä erityisen vaativaa alaikäisten nuorisopsykiatriaa. Ulkokuntamyynti on lisääntynyt vuoden 2013 aikana.

Uusi sairaalarakennus on suunniteltu rakennettavan nykyisen Tays Keskussairaalan alueelle ja sen kustannuksiksi arvioidaan 70 miljoonaa euroa. Nykyinen lastensairaalan rakennus on niin huonossa kunnossa, että rakennus tullaan purkamaan. Uuden rakentaminen aloitettaneen vuoden 2015 alussa ja sen on arvioitu valmistuvan vuonna 2018.