Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Hallituksen on vaikea enää kritisoida isoa ja pahaa EU-mörköä, kun Suomi jättää suosiolla käyttämättä omaa liikkumavaraa lainsäädännössä.

Maarit Feldt-Rantashared image on Instagram

Aurinko paistaa ja lunta sataa! Raaseporissa ei kylmä haittaa eikä vähästä hätkähdetä. Vaaleissa sosialidemokraateille 29.5% äänistä ja hyvät fiilikset. Sauna lämpiää ja yhteishenki korkealla. Tästä tämä lähtee. - Solen skiner och det snöar. Vi är söta men inte av socker. Socialdemokraterna fick hela 29.5% av rösterna i Raseborg, vi tackar. Bastun är varm, fiilisen på toppen och gänget på gång. Nu kör vi. #raasepori #raseborg #pidetäänkaikkimukana #allaskamedmaaritfeldtranta

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Kuntavaalien tulos Pirkanmaalla

Kuntavaalit on käyty. Pirkanmaalla SDP sai 0.5 prosenttiyksikköä lisää kannatusta. Myös äänimäärä lisääntyi, 240 äänellä. Pirkanmaan piiri on ainoa vaalipiiri, jossa demarit lisäsivät kannatustaan.

Kokoomus säilyi suurimpana mutta menetti ääniä 6 412 ja Sdp sai lisää 240. Kokoomuksen kokonaiskannatus oli 24.5 % ja Sdp:n 23.4 % . Äänestysprosentti oli 59.1%.

SDP:n kannatus kunnissa:

Akaa, 32.7 % (muutos – 1.4 %-yks., valtuutettuja 15/43)
Hämeenkyrö, 16.5 % (-3.6 %-yks., 6/35)
Ikaalinen, 22.3 % (+0,7 %-yks., 6/27)
Juupajoki, 26.6 % (+3.7 %-yks., 6/21)
Kangasala, 24.8 % (+1.4.%-yks., 13/51)
Kihniö, 10.5 % (-3.7 %-yks. 2/21)
Lempäälä, 22.4 % (-0.7 %-yks., 10/43)
Mänttä-Vilppula, 30.6 % (-3.8 %-yks., 11/35)
Nokia, 25.3 % (+0.8 %-yks., 13/51)
Orivesi, 25.6 % (-1.6 %-yks., 9/35)
Parkano, 15.4 % (-2.8 %-yks, 4/27)