Miapetra Kumpula-Natrishared video on Instagram

No nyt... on pikkuisen yleissivistys koetuksella, kun EU60 vuotisjuhlien Digital Day illallisella aivotutkijan puhe ja vieruskaveri Sveitsin supertietokonen (supercomputing) johtaja... päivän puheeni "miten tytöistä tekniikan osaajia". Nyt samassa pöydässä italialainen kiva teollisuuspomo, tuntee Pohjanmaan, koska ostivat Finn-Powerin, Pohjanmaa rocks!miapetrakumpula

Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Iso kiitos kaikille ihmisille ja yhdistyksille, jotka tekevät tärkeää vapaaehtoistyötä. Olemme iloisia ja ylpeitä Raaseporin aktiivisista yhdistyksistä. Talkootyö kunniaan! - Stort tack till alla människor och föreningar, som gör ett jätteviktigt arbete. Vi är glada och stolta för den aktivitet som finns i Raseborg. Talkoandan till heders! #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #raseborg #raasepori #kommunalvalet #kuntavaalit @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDP:n vaaliohjelma löytyy nettisivuiltamme suomen lisäksi kurdiksi, arabiaksi, somaliksi, venäjäksi, englanniksi, saameksi, ruotsiksi sekä selkosuomeksi. Voit klikata eri kieliversiot auki sivun ylälaidasta. Let's keep everyone aboard - Ucodee Bani’aadamnimada - Отдайте свой голос за гуманность!Sosialidemokraatit SDP

Tytti Tuppurainenshared tweet on Twitter

Jo epäilys, että pääministeri painostaa tiedotusvälinettä ja siihen taivutaan, on vakava. Ja nyt siitä on JSN:n langettava päätös. Very bad.

SDPshared image on Instagram

Eduskunnan oppositiopuolueet jättävät hallitukselle välikysymyksen hallituksen sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksesta. Oppositiopuolueet muistuttavat kysymyksessään, että he ovat sitoutuneet toteuttamaan maassamme sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksen, jolla hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen ja erojen kaventaminen, peruspalvelujen vahvistaminen sekä palvelujen yhdenvertainen saatavuus turvataan. Puolueiden mukaan ongelmallista on, että maan hallitus on itse kaikkein vähiten sitoutunut näihin tavoitteisiin omassa versiossaan soteuudistuksesta. #välikysymys #sote #soteuudistus #hallitus #oppositio #sdpsosialidemokraatit

Eduskunnan oppositiopuolueet jättävät hallitukselle välikysymyksen hallituksen sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksesta. Oppositiopuolueet muistuttavat kysymyksessään, että he ovat sitoutuneet toteuttamaan maassamme sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksen, jolla hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen ja erojen kaventaminen, peruspalvelujen vahvistaminen sekä palvelujen yhdenvertainen saatavuus turvataan. Puolueiden mukaan ongelmallista on, että maan hallitus on itse kaikkein vähiten sitoutunut näihin tavoitteisiin omassa versiossaan soteuudistuksesta.Sosialidemokraatit SDP

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Ennen kirottiin hankkeita, nykyään ihaillaan kokeiluja. Löydettäisiinkö keino, jossa hyviä tuloksia tekevät ideat oikeasti jäisivät elämään

– Toimenpideohjelmassa erityistä huomiota tulisi kiinnittää ikääntyneiden naisten ja pieniä työeläkkeitä saavien asemaan. Osana kokonaisuutta tulisi selvittää mm. vaihtoehdot kansaneläkkeen tasokorotuksen tekemiseksi ja verotuksen muuttamiseksi sekä eläkkeensaajien asumistuen, palvelujen ja palvelumaksujen vaikutus. Ohjelma tulisi tuoda eduskunnan käsittelyyn selontekona syksyllä 2017, Eloranta sanoo.Sosialidemokraatit SDP

Maarit Feldt-Rantashared tweet on Twitter

Vaalijulisteet tullet katukuvaan. Muistan ekat ekvaalini 2003. Poikani Kalle soitti välkältä: "Äiti, käytiin Alfin kanssa 😘 sun julistetta!"

Kevätkokouksen julkilausuma

JULKILAUSUMA:
Pirkanmaan Sosialidemokraatit: Oppivelvollisuusiän nosto on hyvä asia

Kehysriihineuvotteluissa sosialidemokraattien tavoitteena oli nostaa pienimpiä lapsilisiä ja saada lapsilisät progressiivisen verotuksen piiriin. Tälle ei kuitenkaan saatu tukea neuvotteluissa muilta hallituspuolueilta, joten tuloksena oli kahdeksan euron leikkaus kaikilta. Pirkanmaan Sosialidemokraatit pitävät sote-uudistuksessa ratkaisuun pääsyä hyvänä, mutta yksityiskohtien selviämistä odotetaan. Erityisesti huolta kannettiin peruspalveluiden ja ennaltaehkäisevien palveluiden roolista, kuntien pääsystä sote-uudistuksen suunnittelutyöhön ja mahdollisesta demokratian kaventumisesta, jos päätöksenteko karkaa kauas kuntayhtymiin. Suurten kuntien merkitys sote-alueiden myötä kasvanee. Piirikokous kantoi huolta kuntien ja kuntayhtymien mahdollisesta kilpavarustelusta, josta vain yhtenä esimerkkinä mainittiin sairaanhoitopiirin rajut investoinnit ennen sote-alueiden käyttöönottoa.

Piirikokouksessa puhuneen työministeri Lauri Ihalaisen mukaan Euroopassa on inhimillistä hätää, mikä juontaa juurensa taloustilanteesta. Esimerkiksi nuorisotyöttömyys on kestämättömällä tasolla. Ministeri Ihalainen oli huolissaan nuorisotyöttömyydestä paitsi Suomessa myös muualla Euroopassa. Kehysriihen tuloksena Suomessa panostetaan 600 miljoonaa kasvupakettiin työllisyyden ja innovaatioiden edistämiseksi. Euroopassa on tällä hetkellä alle 25-vuotiaita työttömiä selvästi enemmän kuin Suomessa on asukkaita.

Piirikokouksen osallistujat pitivät oppivelvollisuusiän nostamista 17 vuoteen hyvänä. Keskusteluissa nähtiin oppivelvollisuusiän nostaminen ikään kuin subjektiivisena oikeutena käydä koulua 17-vuotiaaksi asti. Tälläkin hetkellä oppivelvollisuus käytännössä ylettyy 17 ikävuoteen saakka, mikäli peruskoulua ei ole saanut suoritettua sitä ennen. Tarkoitus on tukkia mahdollisuus pudota toisen asteen koulutuksen ulkopuolelle. Nykyään Suomessa on noin 40 000 nuorta, joilla ei ole toisen asteen koulutuspaikkaa tai työtä.