Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Hallituksen on vaikea enää kritisoida isoa ja pahaa EU-mörköä, kun Suomi jättää suosiolla käyttämättä omaa liikkumavaraa lainsäädännössä.

Maarit Feldt-Rantashared image on Instagram

Aurinko paistaa ja lunta sataa! Raaseporissa ei kylmä haittaa eikä vähästä hätkähdetä. Vaaleissa sosialidemokraateille 29.5% äänistä ja hyvät fiilikset. Sauna lämpiää ja yhteishenki korkealla. Tästä tämä lähtee. - Solen skiner och det snöar. Vi är söta men inte av socker. Socialdemokraterna fick hela 29.5% av rösterna i Raseborg, vi tackar. Bastun är varm, fiilisen på toppen och gänget på gång. Nu kör vi. #raasepori #raseborg #pidetäänkaikkimukana #allaskamedmaaritfeldtranta

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Eduskuntavaalien tulos

Pirkanmaalla SDP säilytti neljä kansanedustajapaikkaa ja kannatusprosentti oli 19,5 %, joka on valtakunnallista kannatusta 3 %-yksikköä korkeampi. Piirin asettama viidennen paikan tavoite jäi lopulta 7700 äänen päähän. Pirkanmaalla sosialidemokraatit saavuttivat kuitenkin kohtuullisen tuloksen, vaikka menetti täpärästi suurimman puolueen paikan Kokoomukselle. Ääniero oli ainoastaan 461 ääntä Kokoomuksen hyväksi.

Istuvista kansanedustajista jatkokaudelle valittiin Jukka Gustafsson ja Pia Viitanen. Uusina kansanedustajina aloittavat tamperelainen Sanna Marin sekä sastamalainen Ilmari Nurminen. Kausina 1999-2015 kansanedustajana toiminut Saara Karhu ei enää pyrkinyt eduskuntaan. Vuonna 2011 valituksi tullut Hanna Tainio putosi eduskunnasta ja toimii tulevalla kaudella 2015-2019 1. varakansanedustaja.

Ehdokkaiden äänimäärät

Marin, Sanna 10904 ääntä